Warszawski organizator transportu ogłosił zamówienie na obsługę linii autobusowych w stolicy. Dotyczy 8 mln wozokilometrów rocznie do 2023 r.
W Warszawie trwa podpisywanie nowych umów na obsługę tej części przewozów autobusowych, którą ZTM przeznacza dla przewoźników prywatnych. Choć większość przewozów jest realizowana przez Miejskie Zakłady Autobusowe, to mniej więcej jedna czwarta z nich tradycyjnie trafia do przewoźników prywatnych. Wieloletnie umowy z nimi właśnie się kończą.
Ogłoszone zamówienie dotyczy przewozów realizowanych na terenie całej Warszawy i jest podzielone na dwie części, na które można składać osobne oferty. Pierwsza dotyczy przejazdów na 4 mln wozokilometrów rocznie, realizowanych autobusami klasy MIDI (9-metrowymi). Druga, tej samej wielkości (w obu przypadkach zakłada się, że rzeczywista ilość wozokilometrów może się zmienić o 10 proc.), dotyczy przewozów realizowanych autobusami klasy MEGA (przegubowe, 18-metrowe). W obu przypadkach przewoźnik startujący do przetargu musi zaoferować minimum 50 autobusów danego rodzaju. Głównym kryterium wyboru oferty będzie cena (90 proc.), ale pozostałe kryteria sformułowano tak, że decydująca o wyborze oferty może być liczba zaproponowanych warszawiakom autobusów z napędem alternatywnym.
W obu przypadkach chodzi o ośmioletnią obsługę, od stycznia przyszłego roku do końca 2023 r. W tym roku kończą się umowy na przewozy autobusami 8- i 9-metrowymi (Mobilis) oraz właśnie przegubowcami (ITS Michalczewski).
Więcej na temat warunków przetargu, a szczególnie jego kryteriów przeczytasz w Monitorze.
